Wat vroegen andere gebruikers zich af?
Taxonomie is de classificatie en organisatie van bouwobjecten en -elementen. Dit omvat bijvoorbeeld het classificeren van materialen, onderdelen, producten en systemen die in de bouw worden gebruikt. Een goede taxonomie zorgt ervoor dat er een gestandaardiseerde manier is om bouwobjecten te beschrijven. Dit maakt het makkelijker om informatie uit te wisselen tussen verschillende partijen, zoals architecten, aannemers en opdrachtgevers. Dit vermindert de kans op fouten en miscommunicatie aanzienlijk.
Een G-rekening is een rekening waarmee u alleen BTW en/of loonheffingen aan de belastingdienst kunt betalen. Het geschatte bedrag aan loonheffingen of btw wordt door de opdrachtnemer op de G-rekening gestort. Dit bedrag kan alleen gebruikt worden om loonheffingen of btw te betalen.
BTW verlegd betekent dat de leverancier de BTW verlegd naar de afnemer. Dit betekent dat de leverancier geen btw in rekening brengt, deze wordt verlegd naar de ondernemer die goederen of diensten afneemt. De verleggingsregeling kan onder meer worden toegepast bij het zakendoen in het buitenland, bij onderaanneming en bij het uitlenen van personeel in de bouwsector.
U kunt uw GLN's bekijken en beheren via het GS1 GLN-adrescodeboek. U kunt ook zoeken op GLN, bedrijfsnaam of adres en u ziet direct welke gegevens (zoals bedrijf of adres) aan welke GLN zijn gekoppeld. Dit adresboek is ook te bekijken via deze link: https://gepir.gs1.org/
De DICO SALES005 Standaard (voorheen SALES Standaard) is de Nederlandse berichtenstandaard voor digitale communicatie tussen ketenpartijen in de bouw- en installatiesector. Met Banqup kunnen bedrijven veilig, efficiënt en foutloos berichten uitwisselen tussen hun computersystemen.
Gebruikers van de DICO-norm: https://ketenstandaard.nl/deelnemers/?standard_f=DICO%2CKetenstandaard
Ja, ons ondersteuningsteam zal u graag helpen.
U kunt contact met hen opnemen door te klikken op de knop "ondersteuning" bovenaan de pagina of via de knop Help in uw Banqup-account.
Door Banqup te gebruiken voor het maken/versturen van uw facturen, kunt u uw klanten rechtstreeks elektronische facturen sturen naar hun Banqup-account.
Ja, u kunt al uw medewerkers uitnodigen om de Banqup console te gebruiken. Zij zullen via hun eigen toegang kunnen inloggen en de dossiers van hun klanten kunnen beheren.
Ons verkoopteam helpt u graag om Banqup aan te sluiten op uw boekhoudpakket.
Vul daarvoor het contactformulier in en wij nemen contact met u op.
Wij bieden verschillende opties voor uw klanten (webinars, tutorials, videotraining...) om hun overgang naar Banqup te vereenvoudigen.
U hoeft niet te betalen, uw commerciële contactpersoon traint uw medewerkers graag bij u op kantoor.
Als accountant krijgt u toegang tot de Banqup Console waarmee u al uw klanten kunt centraliseren en beheren.
Banqup stuurt de XML naar de map van uw keuze.
Alle gegevens zijn vooraf verwerkt in uw boekhoudprogramma (leveranciers, datum, enz.), u hoeft alleen nog een laatste controle uit te voeren en de facturen te boeken.
Ja, u kunt altijd de gratis versie van Banqup gebruiken, die beperkt is tot 50 documenten per jaar.
Ja, u kunt uw facturen rechtstreeks naar uw boekhoudprogramma uploaden via e-mail of via Synqup.
Ja, in het Doc Center kunt u uw eigen mappenstructuur maken om uw documenten digitaal te organiseren.
Nee, Banqup biedt u een veilig digitaal archief van al uw facturen voor maximaal 10 jaar.
U kunt uw rekeningen heel gemakkelijk opzoeken met behulp van de verschillende beschikbare filters.
Ja, door uw bankrekeningen te koppelen aan Banqup worden uw bankafschriften automatisch doorgestuurd naar uw accountant in verschillende formaten zoals PDF, CODA of CAMT.
U kunt alle Luxemburgse banken koppelen aan uw Banqup-rekening.
Dit vereist uw toestemming om uw bankrekening te koppelen aan Banqup.
Ja, wij bieden u de mogelijkheid om alle afschriften van uw Banqup Business Account en alle aan Banqup gekoppelde externe bankrekeningen op te vragen. U kunt ze downloaden in het formaat van uw keuze (PDF, CODA en CAMT).
Ja, selecteer gewoon de facturen die u wilt betalen, klik op de knop "Documenten betalen" en autoriseer de betaling via de Banqup ID app.
Nee, je hebt geen kaartlezer nodig. Dankzij de app Banqup ID kun je heel eenvoudig je betalingen doen zonder dat je hoeft in te loggen via je bankomgeving.
Het is een beveiligd internationaal netwerk waarmee uw bedrijf elektronische documenten (facturen, enz.) kan uitwisselen met alle gebruikers die op het Peppol-netwerk zijn geregistreerd.
Daarvoor heb je een Peppol toegangspunt nodig zoals Banqup.
Ja, door de betaalservice te activeren, kunt u uw klanten laten betalen via de Paylink-knop op uw facturen of via de Banqup terminal.
Ja, door de module Smart Invoice te activeren, kunt u heel eenvoudig offertes maken en deze omzetten in elektronische facturen.
U kunt uw facturen rechtstreeks naar een andere Banqup-gebruiker sturen via Crossnet, per e-mail, via Peppol, per post of via onze Print&Post dienst.
Een factuur is elektronisch als :
- De factuur wordt uitgereikt, verzonden en ontvangen in een gestructureerd elektronisch formaat
EN
- Het formaat maakt het mogelijk de factuur automatisch en elektronisch te verwerken.
Het versturen van facturen in PDF-formaat voldoet niet aan deze eisen, omdat de ontvangers deze bestanden niet automatisch kunnen verwerken.
Het gebruik van elektronische facturen zal geleidelijk aan verplicht worden. Lees meer op onze blog.
Na het toevoegen van uw facturen verschijnt de status "Te aanvaarden".
Na controle van de gegevens zijn de facturen klaar om naar uw boekhouder te worden gestuurd. Selecteer ze daartoe en klik op de knop "Accepteren". Uw facturen worden automatisch doorgestuurd.
Het Crossnet-netwerk omvat alle bedrijven die Billtobox, Banqup of een andere Unifiedpost-dienst gebruiken om elektronische facturen te versturen, alsook andere netwerken of platformen zoals Peppol.
Ja, u kunt uw bestanden rechtstreeks op Banqup splitsen met de knop "Importeren en splitsen".
Nee, een PDF is geen elektronische factuur, maar dankzij onze OCR kunnen wij uw PDF-facturen omzetten in elektronische facturen.
Er zijn 4 eenvoudige manieren om uw facturen toe te voegen aan Banqup:
- Download de facturen van uw computer.
- Voeg uw tickets en bonnetjes toe via de mobiele applicatie.
- Ontvang uw facturen rechtstreeks in uw Banqup-account via het speciale e-mailadres of via ons Crossnet-netwerk.
U kunt Banqup gebruiken op uw computer, tablet of smartphone.
U vindt onze mobiele applicatie op Google Play of in de App store.
Vul gewoon het contactformulier in op het accountantsgedeelte van onze site. Een lid van ons team zal contact opnemen met de accountant om hen te helpen aan de slag te gaan met Banqup.
Heel eenvoudig, klik gewoon op de knop "Activeer uw proefversie" en volg de verschillende stappen, het kost u slechts enkele ogenblikken.
Je bent nu klaar om Banqup te gaan gebruiken.
Nee, we hebben Banqup ontwikkeld zodat al onze klanten het makkelijk kunnen gebruiken.
Je hoeft dus geen IT expert te zijn. Als je je computer kunt aanzetten, kun je Banqup gebruiken.
Ja, dat kan! Het pakket (Free) is een gratis bundel waarmee je Banqup gratis kunt testen. Deze bundel is geschikt voor het verwerken van 50 facturen per jaar. Wil je meer facturen verwerken of overstappen naar een pakket met nog meer mogelijkheden? Stap dan eenvoudig over naar een ander pakket en al je opgeslagen gegevens worden automatisch overgezet.
Je kunt je op elk moment van de dag aanmelden voor Banqup. Ga naar de inlogpagina van het Banqup platform en klik op "Nog geen klant?". U wordt gevraagd om uw e-mailadres in te voeren, waarna u een e-mail ontvangt met enkele instructies. Vul de benodigde persoonlijke/zakelijke gegevens in en na de validatie kun je Banqup gaan gebruiken.
Helemaal niet! Banqup is een gebruiksvriendelijk platform waarmee iedereen gemakkelijk facturen kan ontvangen, versturen en archiveren.