Welkom op onze Banqup website! Wij, en derden, gebruiken cookies op onze websites. We gebruiken ze om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. U kunt meer lezen over onze cookies en uw voorkeuren wijzigen door te klikken op 'Mijn instellingen wijzigen'. Door op 'Alle cookies accepteren' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons Privacy cookiebeleid.
Banqup voor de bouw

Elektronisch factureren in de bouw

In de bouw worden jaarlijks miljoenen facturen verstuurd op verschillende manieren. Het opmaken, versturen en verwerken hiervan kost veel tijd en geld. Om dit proces sneller, veiliger en voordeliger te laten verlopen is in de bouwsector elektronisch factureren volgens DICO versie SALES005 de standaard. 

Met Banqup Bouw en Techniek is het mogelijk om facturen veilig en snel aan te bieden volgens de eisen van de meeste bouwbedrijven. Zo zijn de standaard aspecten binnen factureren in de bouw, zoals btw verleggen en storten op een G-rekening, mogelijk binnen Banqup Bouw en Techniek.

Initiatief en samenwerking met E-FACTUREREN IN DE BOUW

Wat zijn de voordelen?

Eenvoudig elektronische facturen ontvangen en versturen

Met Banqup Bouw en Techniek kun je heel eenvoudig jouw financiële administratie verwerken. Naast facturen kun je met Banqup ook eenvoudig andere documenten en administratieve taken beheren. Met Banqup ontvang je al jouw (e-)facturen direct en overzichtelijk in één online omgeving. Hierdoor heb je altijd en overal een duidelijk overzicht van je facturen, maar ook van al je klanten, leveranciers en cashflow. 

De voordelen van Banqup op een rij:

Eenvoudig en snel uploaden van pdf-facturen om xml-facturen te versturen

Facturen versturen zowel in de Bouw- en technieksector als naar de overheid

Veilig elektronische facturen ontvangen, versturen en bewaren

Foutloos gegevens uitwisselen

Lagere kosten

Efficiënter samenwerken

Bevestiging dat een factuur is afgeleverd via track-and-trace

Facturen ontvangen en betalen met Banqup Bouw en Techniek

Documenten en administratieve taken beheren in één online omgeving

Dashboard van doorstuurdocumenten Banqup
Koppeling binnen de sector

De koppeling tussen bouwbedrijf, onderaannemer, leverancier en overheid

Nodig jouw klanten en leveranciers uit en werk samen op hetzelfde platform

Verstuur e-facturen direct via het platform in de DICO standaard versie SALES005

Geen gedoe met e-mail en post

Ontvang facturen van leveranciers rechtstreeks in uw Banqup-account, op één plaats via één kanaal

Verstuur e-facturen naar de overheid via het Peppol-netwerk

Registreren

Registreer je voor Banqup Bouw en Techniek om veilig, snel en efficiënt elektronisch te factureren

Vul het registratieformulier volledig in om je te registreren voor Banqup Bouw en Techniek. Deze gegevens zijn nodig om o.a. facturen in de DICO SALES005 standaard te genereren.

Bedankt! Uw inzending is ontvangen!
Oeps! Er ging iets mis bij het verzenden van het formulier.
Twee mensen die met elkaar samenwerken
Samenwerken

Optimaliseer de samenwerking met je accountant en koppel met je huidige softwarepakket

Met Banqup optimaliseer je jouw financiële administratie. Nooit meer een document dubbel verwerken; versturen naar je accountant, betalen en archiveren in één oplossing. Dankzij Banqup krijg je real-time inzichten.

Geen papierwerk meer, alles gedigitaliseerd

Je accountant heeft altijd een nauwkeurig overzicht van jouw situatie en kan je bijstaan met het juiste advies

Uw accountant ontvangt alles zonder dat u de deur uit hoeft.

Vermijd stress rond de BTW-periode

Koppel je huidige softwarepakket heel eenvoudig met Banqup

Klanten

Een greep uit de Bouwbedrijven die gebruik maken van Banqup Bouw en Techniek

Logo van Wolters Kluwer
Logo van Yuki
Logo van WinBooks
Logo van Sage
Logo van Vleugels
Logo van Octopus



Cijfers

Vertrouwd door meer dan 1000 bouwbedrijven in Nederland

FAQ's

Veelgestelde vragen

Wat vroegen andere gebruikers zich af?

Wat is taxonomie?

Taxonomie is de classificatie en organisatie van bouwobjecten en -elementen. Dit omvat bijvoorbeeld het classificeren van materialen, onderdelen, producten en systemen die in de bouw worden gebruikt. Een goede taxonomie zorgt ervoor dat er een gestandaardiseerde manier is om bouwobjecten te beschrijven. Dit maakt het makkelijker om informatie uit te wisselen tussen verschillende partijen, zoals architecten, aannemers en opdrachtgevers. Dit vermindert de kans op fouten en miscommunicatie aanzienlijk.

Wat is een G-rekening?

Een G-rekening is een rekening waarmee u alleen BTW en/of loonheffingen aan de belastingdienst kunt betalen. Het geschatte bedrag aan loonheffingen of btw wordt door de opdrachtnemer op de G-rekening gestort. Dit bedrag kan alleen gebruikt worden om loonheffingen of btw te betalen.

Wat is BTW verlegd?

BTW verlegd betekent dat de leverancier de BTW verlegd naar de afnemer. Dit betekent dat de leverancier geen btw in rekening brengt, deze wordt verlegd naar de ondernemer die goederen of diensten afneemt. De verleggingsregeling kan onder meer worden toegepast bij het zakendoen in het buitenland, bij onderaanneming en bij het uitlenen van personeel in de bouwsector.

Waar kan ik mijn GLN vinden?

U kunt uw GLN's bekijken en beheren via het GS1 GLN-adrescodeboek. U kunt ook zoeken op GLN, bedrijfsnaam of adres en u ziet direct welke gegevens (zoals bedrijf of adres) aan welke GLN zijn gekoppeld. Dit adresboek is ook te bekijken via deze link: https://gepir.gs1.org/

Wat is de DICO SALES005 norm?

De DICO SALES005 Standaard (voorheen SALES Standaard) is de Nederlandse berichtenstandaard voor digitale communicatie tussen ketenpartijen in de bouw- en installatiesector. Met Banqup kunnen bedrijven veilig, efficiënt en foutloos berichten uitwisselen tussen hun computersystemen.

Gebruikers van de DICO-norm: https://ketenstandaard.nl/deelnemers/?standard_f=DICO%2CKetenstandaard

Klaar om aan de slag te gaan met Banqup?
Start vandaag nog uw proefperiode.

Start uw proefversie