Wanneer je meerdere facturen tegelijk scant, is het resultaat meestal één gegroepeerde PDF. Je kan dit bestand handmatig uploaden naar het Banqup platform en het vervolgens opsplitsen in aparte facturen voordat het door onze OCR-software wordt ingelezen en in de juiste folder wordt geplaatst.
Zo werkt het:
1. Klik in het menu ‘Inkomend’ op de knop ‘✂️Uploaden en splitsen’;
2. Kies hoe u het document wilt splitsen:
- Per pagina (1 pagina = 1 factuur)
- Per 2 pagina's (2 pagina's = 1 factuur)
- Handmatige selectie
Kies de pagina's die dezelfde factuur vormen door erop te klikken
3. Bekijk het resultaat door te klikken op "Nieuw document maken".
4. Bevestig de splitsing via de knop "Opslaan". De documenten worden nu als afzonderlijke documenten verwerkt.
Met de knop "Doorgaan zonder splitsen" kunt u het document importeren als één factuur.
Opmerking: het importeren van een inkoopfactuur als PDF-bestand (met meerdere facturen) via e-mail is ook nog steeds mogelijk. Dit document wordt zoals gewoonlijk onmiddellijk door de OCR verwerkt. Na de mechanische OCR kunt u het document splitsen en de gesplitste documenten opnieuw door de OCR laten verwerken.